Ana içeriğe atla

Bir Adım Daha

 

      Ben yine "Bir Adım Daha " adıyla başlamak istedim yazıma. Çünkü her gün kendim için yeni adımlar atıyorum. Bunlardan birisi artık gerçek bir platformda yazmak istediklerimi aktarmak. Okumayı, öğrenmeyi çok seviyorum gerçekten ve bunları kalıcı olması için olsun başkasının faydalanması için olsun bir yerlere aktarmayı istiyorum. Belki bu sayede de kendimi olumlu-olumsuz eleştiri aldıkça geliştirebilme imkanı bulurum.
      Daha öncesinde yazdıklarımı insanlarla paylaşmaktan çok korkardım. 'Ne diyor bu, ne anlatıyor böyle saçma sapan? ' gibi cümlelere maruz kalmaktan korkardım ama artık bunların  bir önemi olmadığını anladım. Ne yaparsak sadece kendimize yapıyoruz. Bazı insanlar bizi yapıcı eleştirmek yerine sadece yermek için eleştiriyor. Bizim başkalarının önünde küçük düşmemize neden olmaya çalışıyorlar ama bir kısım da var ki- sanırım bunlar biziz- seni gerçekten yapıcı eleştiriyor. 'Bu konuyu anlattın ama ben bir yerde şöyle okumuştum senin verdiğin bilgiyle ters düşüyor. İstersen tekrar araştır.' gibi yapıcı eleştiri yapmak her iki tarafı da mutlu eder. Siz de düşünsenize bir : Size hakaret ederek, küçük düşürerek sizi eleştiren birisi mi mutlu eder, sizi geliştirir yoksa şu kısımda eksiklerin var ya da yanlış bilgi var doğrusu bu gibi yapıcı eleştiri yapan insanlar mı mutlu eder, geliştirir? Herkes benim görüşüme katılmak zorunda gibi bir kural yok hepimiz bir bireyiz, farklı düşünüyoruz ve zaten doğru olan da illaki bir noktada fikir ayrılığına düşmektedir ama ince bir çizgi var tabi ki: Karşı tarafın fikrine saygı göstermek. Bence bütün iplerin koptuğu yer burası. Sanıyoruz ki sadece bizim doğrularımız var ve sadece bizim doğrularımız mutlak doğrulardır. Herkesin bu düşünceyle hareket ettiğini düşünürsek küçük bir fikir ayrılığı kavga, gürültüye davet çıkarmak demektir. Farklı düşünmek güzeldir ve bence özeldir de ama önemli olan çeşitli tip fikirlerle orta noktada buluşabilmektir. Fikir ayrılığına düşelim ki konu üzerinde tartışıp yeni fikirler üretebilelim, çözüme ulaşabilelim.
      Bilgi,fikir paylaşımı gerçekten çok değerli. En basitinden insanın bilgiyi sadece kendisi için kullanması beyin fırtınası için her zaman yeterli olmayabilir ama biliyoruz ki bir fikri paylaşmak beyin fırtınasını arttırıyor ve çok çeşitli fikirlerin doğmasına sebep olabiliyor. Evet bu konuya gerçekten çok önem veriyorum ve toplumumuzun bu bilince varmasını istiyorum. Belki bu sayede televizyonlarda tecavüz, kadın cinayeti, istismar, hayvanlara zarar verme gibi can yakan haberler azalır- maalesef ki 'sona erer' diyemiyorum çünkü şu durumda bu pek de mümkün görünmüyor- ve bunlar yerine bir arada bir emek ortaya koymuş, fikir paylaşmış ve ortaya toplum için yararlı olan  'Bir grup genç, hayvanlara yardım için bir proje yürütüyor.'- kesinlikle yok demiyorum, mutlaka vardır ama bu tür haberlerin daha çok çıkması gerekiyor- 'Bir grup kadın/erkek toplanarak yaşlılara yardım amaçlı bir proje geliştirdi. ' gibi toplumu geliştiren, iletişimi güçlendiren haberler gündemde olsa belki daha -özellikle- mutlu , gelişmiş ve bir arada olan bir toplum olabiliriz. Bence bütün anlaşmazlıklar karşılıklı iletişimin kopuk olmasından kaynaklanıyor. Bütün sorun karşı tarafa saygı duymamaktan çıkıyor ama ben bu yolda ilerleyen birisi olmak istemiyorum. Bu karanlığa düşmüş topluma bir ışık olmak istiyorum. Herkesi fikrinden döndürmek mümkün değildir ama beş kişiye bile dokunabilsem el birliğiyle çoğalabileceğimize inanıyorum ve işte bunun için buradayım,bu küçük ama güçlü grubun bir üyesi olmak için. Bu toplumu bir adım daha ileriye taşıyabiliriz.

Yorumlar